Odpowiedź na tytułowe pytanie o to, ile czasu spędzamy w social media, nie byłaby pewnie dla Ciebie zaskoczeniem, gdyby ograniczyła się do krótkiego: “więcej niż w 2018”.
Jednak my poszliśmy o krok dalej i w dzisiejszym wpisie przedstawimy Ci konkretne dane na ten temat. Czas, start!
Wykorzystaj marketingowo wiedzę na temat tego, ile czasu spędzamy w social media
Spójrz dookoła siebie. Większość ludzi prawie cały dzień spędza z nosem w telefonie, rzadziej w komputerze. Scrollują małe ekrany, przeglądając najnowsze posty, relacje itd. Są obecni na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, Pintereście, Tik-Toku, Tinderze, Twitterze i w wielu innych serwisach społecznościowych.
Skala tego zjawiska jest już tak ogromna, że w niektórych miastach – poza standardową, pionową – montowana jest pozioma sygnalizacja świetlna, wskazująca osobom zapatrzonym w swoje kieszonkowe centrum wszechświata, że oto doszli do przejścia i powinni się zatrzymać, by nie potrącił ich samochód. Mówi się nawet o tym, że najmłodsze pokolenia mają ponadprzeciętnie wykształcone kciuki, które pozwalają im jeszcze szybciej scrollować feed na portalach społecznościowych.
Aż 75% z nas wyjmuje telefon za każdym razem, gdy czeka w kolejce w sklepie, a nie zanosi się, aby statystyki te malały. Skoro ludzie coraz więcej czasu spędzają w social media, warto – chociażby z marketingowej perspektywy – dowiedzieć się co takiego robią w swoich ulubionych serwisach, by skutecznie działać, jako reklamodawca.
Ile czasu spędzamy w social media – konkretne dane
- 45% całej ludzkiej populacji korzysta z mediów społecznościowych.
- 60% użytkowników portali społecznościowych przyznaje się do tego, że stale są w nich aktywni, a 98% – że skorzystali z social mediów przynajmniej raz w minionym miesiącu.
- W 2012 w mediach społecznych przeciętny ich użytkownik spędzał 1,5 h. W 2019 jest to już 2 h 23 min.
- Najwięcej czasu spędzamy dziennie na poniższych portalach społecznościowych:
- Facebook – średnio 58 min
- Instagram – średnio 53 min
- YouTube – średnio 40 min
- Snapchat – średnio 35 min
- Twitter – średnio 3 min
5. Kraje, w których spędza się najwięcej czasu w social media to:
- Filipiny – średnio 4 h 1 min
- Brazylia – średnio 3 h 45 min
- Kolumbia – średnio 3 h 36 min
- Nigeria – średnio 3 h 36 min
- Argentyna – średnio 3 h 27 min
6. Wśród największych motywatorów do używania mediów społecznościowych ich użytkownicy wymieniają najczęściej:
- bycie na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami i informacjami (ten czynnik motywujący deklaruje 40% użytkowników social media);
- bycie w stałym kontakcie ze znajomymi (ten czynnik motywujący deklaruje 39% użytkowników social media);
- szukanie rozrywki i zabawnych treści (ten czynnik motywujący deklaruje 38% użytkowników social media);
- wypełnianie sobie wolnego czasu (ten czynnik motywujący deklaruje 37% użytkowników social media);
- ogólne nawiązywanie kontaktu z innymi ludźmi (ten czynnik motywujący deklaruje 33% użytkowników social media);
- dzielenie się zdjęciami i video z innymi (ten czynnik motywujący deklaruje 32% użytkowników social media);
- szukanie produktów do kupienia lub opinii na ich temat (ten czynnik motywujący deklaruje 31% użytkowników social media);
- korzystanie z powodu tego, że robi to sporo znajomych (ten czynnik motywujący deklaruje 30% użytkowników social media).
Z jednej strony takie dane wydają się być przerażające. Z drugiej – wywołują uśmiech na twarzy każdego marketera, który rosnące zainteresowanie social mediami z radością przekuje w reklamowy sukces.
A po której stronie barykady jesteś Ty? 🙂