Ile czasu spędzamy w social media w 2019?

Odpowiedź na tytułowe pytanie o to, ile czasu spędzamy w social media, nie byłaby pewnie dla Ciebie zaskoczeniem, gdyby ograniczyła się do krótkiego: “więcej niż w 2018”.

Jednak my poszliśmy o krok dalej i w dzisiejszym wpisie przedstawimy Ci konkretne dane na ten temat. Czas, start!

Wykorzystaj marketingowo wiedzę na temat tego, ile czasu spędzamy w social media

Spójrz dookoła siebie. Większość ludzi prawie cały dzień spędza z nosem w telefonie, rzadziej w komputerze. Scrollują małe ekrany, przeglądając najnowsze posty, relacje itd. Są obecni na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, Pintereście, Tik-Toku, Tinderze, Twitterze i w wielu innych serwisach społecznościowych.

Skala tego zjawiska jest już tak ogromna, że w niektórych miastach – poza standardową, pionową – montowana jest pozioma sygnalizacja świetlna, wskazująca osobom zapatrzonym w swoje kieszonkowe centrum wszechświata, że oto doszli do przejścia i powinni się zatrzymać, by nie potrącił ich samochód. Mówi się nawet o tym, że najmłodsze pokolenia mają ponadprzeciętnie wykształcone kciuki, które pozwalają im jeszcze szybciej scrollować feed na portalach społecznościowych.

Aż 75% z nas wyjmuje telefon za każdym razem, gdy czeka w kolejce w sklepie, a nie zanosi się, aby statystyki te malały. Skoro ludzie coraz więcej czasu spędzają w social media, warto – chociażby z marketingowej perspektywy – dowiedzieć się co takiego robią w swoich ulubionych serwisach, by skutecznie działać, jako reklamodawca.

Ile czasu spędzamy w social media – konkretne dane

  1. 45% całej ludzkiej populacji korzysta z mediów społecznościowych.
  2. 60% użytkowników portali społecznościowych przyznaje się do tego, że stale są w nich aktywni, a 98% – że skorzystali z social mediów przynajmniej raz w minionym miesiącu.
  3. W 2012 w mediach społecznych przeciętny ich użytkownik spędzał 1,5 h. W 2019 jest to już 2 h 23 min.
  4. Najwięcej czasu spędzamy dziennie na poniższych portalach społecznościowych:
  • Facebook – średnio 58 min
  • Instagram – średnio 53 min
  • YouTube – średnio 40 min
  • Snapchat – średnio 35 min
  • Twitter – średnio 3 min

       5. Kraje, w których spędza się najwięcej czasu w social media to:

  • Filipiny – średnio 4 h 1 min
  • Brazylia – średnio 3 h 45 min
  • Kolumbia – średnio 3 h 36 min
  • Nigeria – średnio 3 h 36 min
  • Argentyna – średnio 3 h 27 min

 6. Wśród największych motywatorów do używania mediów społecznościowych ich użytkownicy wymieniają najczęściej:

  • bycie na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami i informacjami (ten czynnik motywujący deklaruje 40% użytkowników social media);
  • bycie w stałym kontakcie ze znajomymi (ten czynnik motywujący deklaruje 39% użytkowników social media);
  • szukanie rozrywki i zabawnych treści (ten czynnik motywujący deklaruje 38% użytkowników social media);
  • wypełnianie sobie wolnego czasu  (ten czynnik motywujący deklaruje 37% użytkowników social media);
  • ogólne nawiązywanie kontaktu z innymi ludźmi  (ten czynnik motywujący deklaruje 33% użytkowników social media);
  • dzielenie się zdjęciami i video z innymi  (ten czynnik motywujący deklaruje 32% użytkowników social media);
  • szukanie produktów do kupienia lub opinii na ich temat (ten czynnik motywujący deklaruje 31% użytkowników social media);
  • korzystanie z powodu tego, że robi to sporo znajomych (ten czynnik motywujący deklaruje 30% użytkowników social media).

Z jednej strony takie dane wydają się być przerażające. Z drugiej – wywołują uśmiech na twarzy każdego marketera, który rosnące zainteresowanie social mediami z radością przekuje w reklamowy sukces.

A po której stronie barykady jesteś Ty? 🙂