Obniż koszt reklam na Facebooku kopiując ID posta – jak zbudować “Social Proof”

Identyfikator posta Facebook pozwala przekuwać najbardziej skuteczne pod względem zaangażowania posty w reklamy bazujące na społecznym dowodzie słuszności. W dzisiejszym artykule podpowiemy Ci, jak osiągnąć to w 3 prostych krokach.

Społeczny dowód słuszności

Jak wszyscy wiemy, facebookowy post z dużym zaangażowaniem (komentarze, udostępnienia, reakcje) jest w dzisiejszych czasach na wagę złota. Czy zastanawiałeś się, dlaczego tak się dzieje? Wszystkiemu “winna” jest ludzka natura. Ludzie bardziej ufają firmie lub osobie, gdy widzą, że inni wchodzą w interakcje z ich treściami – w tym przypadku postami na Facebooku. W psychologii takie zjawisko jest nazywane społecznym dowodem słuszności i zdefiniowane zostało, jako zasada, zgodnie z którą  człowiek, który nie wie, jaką decyzję podjąć, by była słuszna, kieruje się poglądami większości grupy i często przyjmuje je za swoje. Sam więc widzisz, że społeczny dowód słuszności i marketing (zwłaszcza marketing internetowy) mają ze sobą wiele wspólnego.

Niestety, niewielu marketerów korzystających z reklam na Facebooku wie, w jaki sposób przemycić ten społeczny dowód słuszności podczas tworzenia nowych kampanii. Możesz nie wierzyć nam na słowo, ale istnieje bardzo prosta sztuczka, w której główną rolę odgrywa identyfikator posta Facebook i która pozwala przekuć posty z ponadprzeciętnym zaangażowaniem w bardzo skuteczne reklamy. By to udowodnić, pokażemy Ci, w jaki sposób takie posty – bazujące na społecznym dowodzie słuszności – wykorzystać do kampanii na Facebooku, mądrze testować i obniżyć tym samym koszt działania nawet o 50%! Gotowy? No to zaczynajmy.

Krok #1 – Znajdź identyfikator posta Facebook 

Przejdź do sekcji “Posty” na facebookowym profilu Twojej firmy lub marki. Znajdziesz ją na górnej belce fanpage’a. Następnie zlokalizuj identyfikator posta, który jest według Ciebie bardzo skuteczny. Jeśli nie masz jeszcze posta z dużym zaangażowaniem (społecznym dowodem słuszności), utwórz dark post i popracuj nad uzyskaniem reakcji, komentarzy i udostępnień.

Krok #2 – Utwórz nową reklamę

Po zlokalizowaniu identyfikatora nadszedł czas, by utworzyć nową reklamę. Można go wykorzystać w istniejących zestawach reklam, nowych zestawach reklam, a nawet w nowych kampaniach o zupełnie innych celach! Sekret tkwi w samym stworzeniu reklamy z istniejącym już postem.

Wybierz opcję „Użyj istniejącego posta”. Następnie w sekcji „Wybierz post na stronie”, znajdziesz sekcję „Wpisz identyfikator posta”. Śmiało, kliknij tę sekcję, a następnie skopiuj i wklej identyfikator posta Facebook i kliknij “Prześlij”. Brawo, Twoja reklama bazująca na społecznym dowodzie słuszności trafiła właśnie do zatwierdzenia przez zespół Facebooka i już niebawem zacznie na siebie pracować. 

Krok #3 – Testuj skuteczność reklam 

Po utworzeniu kampanii reklamowej i jej zatwierdzeniu zalecamy Ci zduplikowanie tego zestawu reklam i przetestowanie go dla różnych grup odbiorców. Pamiętaj, że zduplikowana kreacja będzie taka sama, jak oryginalna reklama. Twoja przewaga polega na tym, że od teraz łączysz wszystkie interakcje z odbiorcami (komentarze, udostępnienia, rekcje) w jednym poście. Jeśli robisz to poprawnie, powinieneś zauważyć pokaźny wzrost zaangażowania, a nawet konwersji. 

Wnioski

Gratulacje, udało Ci się dobrnąć do końca. Nasza dzisiejsza wskazówka powinna naprawdę pomóc Ci wykorzystać najbardziej angażujące posty i jak najlepiej wykorzystać zasadę społecznego dowodu słuszności, którą doskonale spełniają. Pamiętaj, że możesz używać identyfikatora posta tak często, jak chcesz. Kiedy więc zobaczysz, że któraś z grup docelowych odczuwa swego rodzaju zmęczenie reklamą, możesz ją zmienić i udostępnić już gotowy post świeżej grupie odbiorców. Brzmi dobrze, prawda?